Rabu, 26 Ogos 2009

...LAHIRNYA AKU...

assalamualaikum semua....

ni percubaan pertamaku untuk membuat blog sendiri..
segala kekurangan tu perkara biasa berlaku...
kadang2 kita perlu buat salah supaya kita baiki kesalahan kita..
belajar dari buat salah...hemm..berceloteh pulak...

ok sebenarnya nak cita asal usul empunya blog je....kalu sudi nak baca n tahu..
silakan..kalu ada nak soal tu...soal lah...hehe..
ok..citanya camni....diri ni hasil daripada pertemuan dua insan yang bercinta....
biasalah bercinta yang membawa kepada perkahwinan....
mereka adalah mak ayah ku sendiri..namanya Hashimah dan ayahku pulak Ismail....
mereka ni disatukan pada 1 Ogos 1985...
masa tu umo makku 17 tahun n ayahku 20...
kawen muda gtu....hampir setahun mendirikan umah tangga walupun rumah kami masa tu tak de tangga,hehe..

maka lahirkan diri ini tanggal 22 Ogos 1986 hasil pertemuan sperma dan ovum mereka.....
gembiralah mereka melihat tangisanku selepas dilahirkan....
masa tu aku dilahirkan di Hospital Umum Sarawak....maka lahirlah seorang insan yang buat blog ni...

pada mulanya aku hampir diberi nama Hasbullah dan SaifulNizam...tapi tak jadi...sebabnye..ehe..kena tanya my mum n father...

jadilah namaku sekarang Syaifullah...
makku kata masa kecik aku ni nakal...
takleh tengok barang permainan...suma nak...a
yahku pulak suka belikan aku ni barang permainan..pe lagi..rosakkan la..biasalah budak2..
aku da sejarah yang tak munkin aku lupakan sampai sekarang....
nantilah aku cita di lain masa ek...hehe..

ha..yang aku takleh lupa masa umoku 6 tahun...
arwah nenek ku suka ajak aku makan kuaci....dia salu je menang...tahu sebab pe....gigi aku rongak masa tu..hehehe..
tu lah serba sedikit sejarah hidupku sebelum ke sekolah..nanti sambung lagi ek...tadaa


Tiada ulasan:

Catat Ulasan