Selasa, 12 Januari 2010

Kesibukan Menyelimutiku

Maha Besar Allah yang menciptakan masa, sedar tak sedar dah 2minggu berlalu...begitu cepatnya masa berlalu...tanpa ku sedari, kesibukan yang menyelimutiku menyebabkan diriku tak terasa masa berlalu..adakah ini petanda kiamat yang dikatakan itu? masyaAllah...

Minggu add n drop pun dah tutup, maka barulah dapat merancang subjek2 yang telah didaftarkan.
Semester ni aku ambik 20 jam kedit. antara subjek yang aku ambik ialah:
  1. fiqh usrah
  2. metodologi fiqh dalam pendidikan islam
  3. kursus pengajaran bahasa arab
  4. qawaid tafsir
  5. sekolah berkesan dari perspektif islam
  6. penilaian dalam pendidikan islam
  7. sukarelawan kor siswa/wi polis
Alhamdulillah, pada mulanya terdapat juga masalah dalam mendaftar subjek ni, tapi berkat kesabaran dapat jugak daftar.

Bertarikh 7 Januari 2010, aku menerima satu lagi amanah yang aku kira berat untuk aku trima. Saudara Wafi telah melantikku menjadi Ydp untuk SMPI 07/08. Amanah ini aku trima dengan penuh redha sekalipun aku mempunyai banyak lagi komitmen lain untuk aku laksanakan.

InsyaAllah dengan sokongan semua, aku akan jalankan amanah dengan baik. Selain dari tugas sebagai ydp, aku juga di amanahkan untuk memegang jawatan selaku Ketua Pengarah Projek untuk balai islam kolej Kediaman Dr Raja nazrin Syah. ini juga satu amanah yang berat yang aku perlu pikul.

Satu lagi projek besar yang aku pegang sem ni adalah Program Anak Angkat yang akan diadakan di Padang Kemunting, Melaka.Semoga projek ini dapat ku laksanakan dengan baik. nanti aku iklankan berkaitan program ni k.

Akhir sekali, aku berdoa pada tuhan supaya diberi kesihatan dan kekuatan untuk aku terus menjalankan tugas dengan baik. Amin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan