Ahad, 6 Disember 2009

Tasik Kenyir Yang Indah

Salam buat semua..
6hari telah berlalu, aku dan rakan2 suksis yang lain menghabiskan masa
kami di Tasik Kenyir.
di sana, tersimpanlah seribu kenangan yang tak dapat aku nak ungkapkan
dengan kata-kata.
Maha Suci Allah yang Maha Besar,
memberi kesempatan untuk aku dan rakan2 lain
untuk menjejak kaki di sana.

rasa bertuahnya dapat melihat alam yang cukup indah di sana.
peluang ini hanya datang sekali dalam hidup.
kenangan yang tercipta menjadi suatu yang indah dalam hidup.
di samping rakan2 lain sibuk dengan cuti,
kami pula sibuk dengan hari interaksi junior, inter dan senior
di tasik kenyir.
perjalanan kami memakan masa selama 12 jam untuk tiba di sana
keadaan hujan yang tak henti2 seharian,
menyebabkan perjalanan kami bertambah 4 jam dari masa yang ditetapkan
untuk sampai ke sana.
hujan rahmat yang mengiringi kami ini
memberikan kami lebih cabaran untuk meneruskan perkhemahan kami.
di kala rakan2 yang lain mempersoalkan bolehkah kami meneruskan
latihan kami, aku memikirkan ini adalah satu ujian dari yang Esa.
walaupun keadaan cuaca tak mengizinkan,
kami tetap meneruskan perkhemahan kami.

kami tiba di sana pada jam 7.45 malam,
dalam keadaan yang cukup bersyukur dan penat.
kami diarahkan untuk mendirikan khemah pada maalm tu juga.
pada hari pertama, kami menghadapi keadaan yang sedikit sulit.
ni kerana hujan tak henti2 turun dari mula kami pergi hinggalah kami sampai ke sana.
tapi itu semua tidak mematahkan semangat kami untuk terus bersemangat.

antara aktiviti yang menarik ialah explorace, jungle tracking, water confident,
nite walk, kembara lasak,
BBQ dan kem motivasi.
semua ini dapat kami jalankan dengan jayanya.
hujan tidak menjadi penghalang buat kami.
kami bersyukur atas hujan rahmatMU ya Allah.



nilah gambar bersama adik2 skolah ulu terengganu.
kami squad senior diberi peluang untuk memberi motivasi kepada adik2 ni.
walupun bersama mereka 2hari satu malam,
tapi apa yang aku dan rakan2 sampaikan adalah pengalaman dan ilmu kami
yang kami kongsikan bersama mereka.



bagi aku, water confident adalah satu aktiviti yang pertama kali kami buat.
selama 3tahun kami squad senior,
baru kali nikami berpeluang melakukan aktiviti ni.
cukup best rasanya..hehe
pada malam last pulak,
ada aktiviti persembahan kumpulan.. junior2 ni cukup kreatif. sakit perutku gelak..hehe
tapi lepas je habis program tu, ingatkan nak gelak lagi...
tapi..hem
mungkin ini dinamakan perasaan masing2ada yang tak dapat menahan rasa sebak
dan menangis. mungkin merasakan ini adalah interaksi terakhir bagi mereka.
tapi no hallah..nak menangis ke, ketawa ke,
ada ku kesah..heheh
pada lewat malam tu pulak,
aku dan rakan2 senior wat satu slot ntuk adik2 skolah n
banyak nasihat berguna kami sampaikan.
pe lagi nak aku celotehkan ah..
tapi aku nak cakapkan,
tasik kenyir cukup cantik dan indah...
bertuah rasanya dapat pergi ke sana...
kalu ada rezki, aku nak g sana balik...
kenangan ini akan ku sematkn dalam sanubariku
aku rasa sampai disini saje laporan tasik kenyirku...hehhe























Tiada ulasan:

Catat Ulasan