Sabtu, 21 November 2009

Alhamdulillah...Habis Dah Exam

Segala puji buatMu Allah yang Maha Besar, aku bersyukur
atas nikmat kesihatan mental dan fizikal,
aku dapat lalui hari2 yang mencabar dengan baik.
takde kehidupan tanpa ujian, maka bukannya namanya student kalu tak duduki ujian...tak gitu, hehe..
dikala ramai kawan2ku balik meninggalkan kampus, aku still duduk kat kampus lagi.
ada lagi tugasan yang perlu aku habiskan.
lepas ni ada latihan lak.
namanya latihan Kesukarelawan Polis Universiti Malaya.(SUKSIS)tapi bila dah senior ni,
kami kena praktikal di balai-balai polis berdekatan.
so ni pengalaman yang semua orang tak dapat.




pastu 30.11 ni kami ada interaksi ngan dak junior di Tasik Kenyir.
tak saba rasanye nak g sana..hehhe
ni jugak satu pengalaman yang orang lain tak dapat.



dalam kehidupan kita seharian pun tak dapat lari dari dugaan dan cabaran.
macam-macam kita akan hadapi masa hidup ni.
tapi semua tu nak uji keimanan kita padaNYA
pada hakikatnye, aku juga diuji, diuji dengan pelbagai dugaan.

baru2 ni aku mengalami kemalangan.
kemalangan berlaku ketika kami balik dari Pahang lepas bercuti.
aku bersyukur kepadaNYA kerana masih menyayangiku.
nasib baik takde yang buruk berlaku yang melibatkan kehilangan nyawa

Ya Allah, aku adalah hambaMu yang lemah,
berilah aku kekuatan untuk menempuhi kehidupan ini,
ku memohon agar diberikanku kebaikan di dunia dan akhirat.
amin..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan